Úvod » Technika, elektro, priemysel » Nedopravné namáhanie konštrukcií železničného spodku
Obsahová stránka vedeckej monografie je založená na mnohoročných vedeckých a odborných skúsenostiach autorov, ktorí pôsobia ako vysokoškolskí pedagógovia na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity v ŽiIine a dlhodobo sa venujú vo vedeckovýskumnej práci problematike nedopravného (klimatického) zaťaženia železničného spodku a matematickému vyjadreniu jeho priebehu a vplyvu. Monografia sa zaoberá vysvetlením základných pojmov, ktoré sú nutné pre prácu s problematikou nedopravného zaťaženia železničného spodku. Uvádza vybrané geotechnické charakteristiky, nevyhnutné na posúdenie odolnosti materiálov konštrukcie železničného spodku na pôsobenie nedopravného zaťaženia, podrobne analyzuje klimatické charakteristiky, tepelný a vodný režim podvalového podložia a vplyv pôsobenia mrazu na konštrukciu podvalového podložia. Tiež sa zaoberá stanovením hĺbky premrznutia konštrukcie železničnej trate a to jednak matematicky, ale aj experimentálne či pomocou numerického modelovania. Ďalej sa venuje dimenzovaniu konštrukčných vrstiev telesa železničného spodku na nedopravné zaťaženie, pričom jej súčasťou je nielen návrh úpravy súčasnej metodiky dimenzovania používanej na ŽSR, ale sú uvedené aj metodiky dimenzovania vybraných európskych železničných správ, ktorých klimatické a prevádzkové podmienky sú porovnateľné s podmienkami na Slovensku. V závere sa venuje niektorým úspešným aplikáciám tepelnoizolačných materiálov do ochranných vrstiev namŕzavej zemnej pláne, vrátane podmienok ich použitia a uvedenia dimenzačných nomogramov pre návrh korektnej konštrukcie (konštrukčných vrstiev) telesa železničného spodku z aspektu nedopravného zaťaženia a v poslednej kapitole sú navrhnuté spojité matematické modely a uvedené postupy na výpočet hĺbky premrznutia konštrukcie železničnej trate pre vybrané aplikácie tepelnoizolačných materiálov.
Najpredávanejšie